Het was voor de hand liggend. Het model, dat intussen samen met de Golf de ruggengraad vormt van Volkswagen, moest en zal een driedeurs variant krijgen. Bij deze. Op de deuren na is er op zich weinig of zelfs geen verschil. Want zowel de uitrusting als het motorenpakket is dezelfde. Nog even recapituleren. Voor de benzinemotoren zijn dat een 1.3l driecilinder met 60 of 70pk of/en een 1.4l blok met 85pk. Dieselen kunnen we met een 1.6l TDI met 75, 90 of het maximum van 105pk. Volgend jaar, begin 2010, staan er nog twee nieuwe varianten op het programma...
Zo zal er een BlueMotion variant van de 1.2 TDI komen. Dat blok zou amper 3,3l per 100km verbruiken. Daarnaast komt er een 105pk sterk 1.2 TSI motorblok aan. Frankfurt zal ons het gehele plaatje weten te tonen. De prijs is Duitsland bedraagt alvast 12.150 euro.
via autoblog
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 16 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 18 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 21 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 22 uur geleden