Renault-baas Patrick Pelata heeft aan Autocar meegedeeld dat de herlancering van het sportwagen-merk Alpine 'een slachtoffer is van de economische crisis'. Daarmee geeft hij aan dat de beslissing definitief is. Vanwege de crisis kiezen merken voor de massa-verkoop, eerder dan voor de ontwikkeling van aparte sportwagens. Het plan was om van de Alpine een sportieve 2-zitter te maken, met middenmotor en achterwielaandrijving. Zo zou hij een concurrent worden voor o.a. de Mazda MX-5. Het chassis zou gedeeld worden met het Nissan 200 SX-project, maar nu lijkt ook dit project geschrapt.
Door de crisis ziet Renault zich ook genoodzaakt om zich terug te trekken uit de productie in de toekomstige Indiase fabriek van Renault & Nissan. Nissan zal de fabriek gaan gebruiken voor de opvolger van de Micra, Renault zou later ook de Clio daar bouwen.
bron: AutoCar
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 7 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 7 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden