Altijd fan geweest van de 'geraak overal'-mentaliteit van de Mercedes G-Klasse maar niet van de hoekige styling? Dan rondt het Italiaanse Ares Design het geheel met liefde af voor je. De X-Raid noemen ze hun creatie met meteen ook 760 pk en 200 kilogram minder om mee te zeulen. Vet, toch?
Niet zomaar een nieuwe bumper voor en achter op deze X-Raid van Ares Design. Want het bedrijfje van een ex-Lotus ingenieur besloot een geheel eigen koolstofvezel en aluminium carrosserie over de fundamenten van een G-Klasse te draperen. Daarbij vallen subtiele knipogen naar modern gerief van Mercedes te bemerken, al voelt het ook wat Russisch aan.
Fout Russisch...
Belangrijker is natuurlijk dat de carrosserie er voor zorgt dat deze G 63 AMG 200 kilogram minder mee moet zeulen. En alsof dat nog niet genoeg is pompt Ares Design de 5.5-liter V8 ook nog eens op naar 760 pk. Een sprintcijfer krijgen we niet mee, al blijft de top van 250 kilometer per uur wel staan.
Verder ook nog een dikke pluim voor het detailwerk, want ook het interieur bleef niet ongemoeid. Het dashboard werd namelijk heringericht om 'minder utilitair'¨ over te komen. En toegegeven, het pakt wel. Enig nadeel? Volgens bronnen kost zo'n X-Raid je 700.000 euro. Toch maar wachten op de nieuwe generatie G-Klasse?
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 10 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 11 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden