Nu diesels meer en meer geweerd gaan worden uit steden gaan eigenaars van een Land Rover Defender het moeilijk krijgen. Of niet, want het Britse JE Motorworks haalt je diesel er uit en steekt de 2.3-liter benzine van de Ford Focus RS voorin. Minder CO2, meer pk's, klaar.
De Defender mag dan wel uit de orderboeken zijn verdwenen, de fans zijn dat allerminst. En die die-hards kijken op naar een wereld waar diesels worden geweerd uit steden. Want met 266 g/km C02 uit de 2.2 diesel voorin zo'n Defender maak je weinig kans in pakweg Antwerpen, Londen en co. Daarom ook dat het Britse JE Motorworks op zoek ging naar een oplossing. Een oplossing die het vond bij Ford met dank aan de 2.3-liter EcoBoost viercilinder turbobenzine. Je weet wel, het blok dat dienst doet in de Focus RS en de nieuwe Mustang.
Het bedrijfje werkt namelijk aan een conversie waarbij dat blok in de motorbaai van een Defender kan, gekoppeld aan een manuele zesbak of een zestraps automaat. Met een uitstoot van 175 g/km CO2 (in de Focus weliswaar) zou het daarbij stukken stedenvriendelijker zijn. Nadeel? De prijs voor zo'n conversie zal op een dikke 20.000 euro komen te liggen. Geld waar je met gemak een zuinig stadskarretje voor kan kopen... of een Dacia Duster voor stadsgebruik.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 8 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 9 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden