Vierwielaandrijving, 290 pk en een stevige 420 Nm, dat klinkt toch bijna als een Tiguan R?
Tot nog toe weerhoudt Volkswagen zich van het creëren van een GTI- of R-derivaat van haar SUV-gamma. Ze vormen er bijna de uitzondering op in autoland. Al wil dat niet zeggen dat ze stiekem de Tiguan niet voorzien van GTI-potentie, want de strafste Tig beschikt over een 220 pk sterke viercilinder turbo. En zit er GTI onder de kap, dan is het niet moeilijk om dat geheel softwarematig op te trekken naar R.
Laat dat net zijn wat ze bij ABT doen met de Tiguan. Want de 220 pk en 350 Nm worden opgetrokken naar 290 pk en 420 Nm. Simpelweg door het geheel even aan de kabel te hangen. Een vermogenstoename van zo'n 30 procent dat de compacte SUV met zekerheid onder de 6 seconden naar de honderd laat vliegen. Niet slecht voor een Tiguan...
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden