Duits maar even gek als de gemiddelde Italiaan, Pogea Racing. Het bedrijfje uit Friedrichshafen heeft zich over de Alfa Romeo Giulia Quadrofoglio gebogen en de 2.9-liter V6 biturbo tot het uiterste geperst. Met 612 pk en 750 Nm als resultaat. Nou...
'De limiet van de aanwezige hardware', zo omschrijft Pogea Racing die cijfers. Waardoor duidelijk is dat de V6 gebouwd is met ruimte voor evolutie. In de Giulia Quadrofoglio is 'ie namelijk al goed voor 510 pk en 600 Nm. Toch kan hij uitgestrekt worden tot die stevige 612 pk en 750 Nm, zonder iets te veranderen aan de componenten. Nog eens, 612 pk in een middenklasser. Weet je nog toen het kwijl uit de mond droop bij een BMW M3 met 420 pk?
Pogea Racing is trouwens nog niet blij met de cijfers, want het gaat er vanuit dat via aangepaste hardware (turbo's, uitlaatlijn, inlaat) 700 pk tot de mogelijkheden moet horen. Om maar te zeggen dat er toch een zweem van Ferrari in de sedan hangt.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 10 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 11 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden