Hoewel het Amerikaanse Hennessey zich liever bezig houdt met stevige V8-motoren schuwen ze de 2.3-liter Ecoboost van Ford niet. Dat blok ligt onder andere in de Focus RS en weten de Texanen op te krikken naar 405 pk.
Het lijkt wel de nieuwe Golf GTI te worden, de Focus RS. Want de tuningpakketten vliegen de deur uit. Zo is er Mountune die het vermogen opkrikken naar 375 pk, Hennessey gaat daar over met 405 pk naar de vier wielen. Het is dan ook maar een kwestie van tijd voor een onverlaat +500 pk uit het blok sleurt.
Maar goed, tot dan heeft Hennessey naar eigen zeggen de krachtigste, met dank aan een opgewaardeerde uitlaatlijn met elektronisch gestuurde stortklep voor de uitlaatgassen. Combineer dat met een betere luchtfilter en aangepaste ECU en je komt aan die 405 pk en 576 Nm koppel. Een upgrade van de 350 pk en 475 Nm die standaard uit het blok komen.
De Amerikanen vragen net geen 3.000 dollar voor de kit, al mag je natuurlijk importtaksen niet vergeten. Toch maar wachten op de af-fabriek Focus RS500?
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 2 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 3 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 20 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 22 uur geleden