Een 488 GTB met een peulenschil minder pk's, meer koppel en een lager gewicht dan de Ferrari LaFerrari... Dat is de VOS Project 9-x.
De Duitsers bij VOS Performance geven je een reden minder om een LaFerrari in je garage te zetten. De jongens weten namelijk bijna identieke cijfers te puren uit een 488 GTB. Je weet wel, de 'instap-Ferrari'. Die doet het voortaan met een 3,9-liter biturbo V8. Turbodruk die VOS helemaal open schroeft. In samenwerking met een aangepaste katalysator, downpipe en uitlaatlijn van AKRAPOVIČ is het blok goed voor - hou je vast - 900 pk en 1.230 Nm koppel. Ter vergelijking; de LaFerrari doet het met 963 pk en 900 Nm koppel.
Dan komt er nog het gewichtsverschil, want de 488 GTB is standaard zo'n 40 kilogram lichter. Al mogen we natuurlijk niet vergeten dat de LaFerrari zijn koppel deels uit elektrokracht haalt (lees: instant). Toch geloven we dat het best nipt kan zijn tussen beide rakkers, want grip is het sleutelwoord bij een sprintje uit stilstand. Bij de Project 9-x van VOS zorgen daar alvast de Michelin Pilot Super Sport-banden voor die 21-duims velgen van Loma omhelzen. Geef toe, stiekem is deze opgepompte 488 GTB wel heel vet.
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 13 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden