Snel werk. Dat krijg je natuurlijk als je toegang hebt tot het prototype van de Focus RS om je tuningpakket te ontwikkelen...
Om maar te zeggen dat Mountune niet 'rap rap' wat bij elkaar heeft gesmeten. Het tuningshuis dat goede vriendjes is met Ford kreeg namelijk bij de ontwikkeling van de Focus RS al toegang tot de Hot Hatch om zo haar updates rustig klaar te smeden. Daarom ook dat Mountune nu al kan uitpakken met haar Phase 1-update. Die speelt vooral op zogenaamde 'bolt ons', componenten die je zonder al te veel moeite op je RS kan schroeven.
Meest visuele update zijn de velgen. Die komen van bij OZ Wheels, meten 19-duims groot en zijn 1,5 kilogram lichter tegenover de standaardvelgen op de Focus RS. Daarnaast biedt Phase 1 je een opgewaardeerde luchtfilter, ophangingspunten voor de motor die voor minder beweging zorgen bij bochten en schakelen en een gelimiteerd slipdifferentieel van Quaife.
Upgrades die uiteraard vooral zorgen voor een betere rijdynamiek. Wil je meer pit, dan zal je moeten wachten op een Phase 2. Of je kan zelf langs de chipboer passeren natuurlijk...
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden