Nee, een gebrek aan cavalerie hadden we niet onder de kap van de BMW X5 M. Duitse tuner Manhart, die openen de stal van de 4.4-liter V8 pas helemaal met maar liefst 700 paarden.
575 pk en 750 Nm krijg je tegenwoordig in de BMW X5 M. Goed om de SAV in net iets meer dan 4 seconden richting de drie cijfertjes te sturen. Neem het van ons aan; er is zeker geen krachtgebrek in de mastodont. De 4.4-liter V8 laat zich - mede dankzij de twinturbo - echter met gemak onder handen nemen. Dat blijkt uit het pakket dat Manhart Performance voor de X5 M bedacht. Die tillen de cijfertjes dankzij nieuwe software en een straffere uitlaat naar maar liefst 700 pk en 900 Nm.
Met die cijfers tikt de 2.3 ton wegende SAV met gemak 315 km/u aan. Opzij zul je zeker gaan op de Autobahn. O ja, wat zo'n upgrade moet kosten? Wel, 7.500 euro (zonder plaatsingskosten). Een peulenschil bovenop de 120.000 euro die je neerlegt voor de X5 M.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 16 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden