M-Sport maakt Ford Fiesta RS met 215 pk en Sper

ford-fiesta-m-sport_01

Hey Ford, nu die Focus RS in kannen en kruiken is, wordt het niet eens tijd voor een Fiesta RS? Laat ons je niet overtuigen, wel deze door M-Sport geprepareerde Fiesta met 215 pk en sperdifferentieel.

Heel veel Jannen met de pet - en wij ook trouwens - zitten al een eeuwigheid te wachten op een potentere Fiesta. Want zo'n ST is geinig, maar Ford heeft in haar rekken ook de RS-badge liggen, en die had al lange tijd zijn plaats moeten vinden op de kofferklep van de kleine hatchback. Tot op dit moment moet je de Ford-dealer echter niet binnenstappen voor een Fiesta RS. Een tekortkoming waar M-Sport nu een mouw aanpast.

Het Britse rallybedrijf M-Sport (dat we ook kennen van getunede Transits) heeft namelijk een Fiesta duchtig onder handen genomen in samenwerking met Permashine. Het resultaat beschikt over 215 pk en 320 Nm uit de 1.6-liter ecoboost vanuit de ST-variant. Fijn detail; met de aanpassing behoudt het blok zijn fabrieksgarantie.

Omdat pk's niet allerheilig zijn, monteert M-Sport ook een sperdifferentieel tussen de 17-duims OZ Superturismo voorwielen. Kwestie van zonder bandenrokend onderstuur de bochten door te komen (niet dat de Fiesta ST daar last van had). Optioneel kan je dan ook nog eens kiezen voor een veren van Eibach, steviger remgerief van Alcon en een M-Sport luchtinlaat en uitlaat.

Laatst gepubliceerd

Reacties (1)

Plaats een reactie
Adolf Van Oostende 21:52
afbeelding van Adolf Van Oostende

Behalve een sperdifferentieel en setje OZ-wielen en eventueel ook Eibach ophanging en Alcon bigbrake remmenkit is er weinig onderscheid tov een Fiesta ST Met Mountune-pack (daar bekom je ook 215pk mee en behou je ook Ford-garantie mee ) .

Ik zie nergens melding vh prijskaartje ,is de prijs voor M-sport vermogensupgrade + sperdifferentieel dezelfde als voor Mountunepack + ca 1000 € ?
Weet niet welk merk en type sperdifferentieel er gebruikt wordt door M-sport maar doorgaans mag je voor een Quaiffe LSD ca 1000€ rekenen )

In de VS halen ze uit de Fiesta ST soms meer dan 350pk door oa montage ve veel grotere GTX turbo v Garrett .

https://www.youtube.com/watch?v=mHnsFQeCnb4

Of er nog iets v driveability overblijft om ook op bochtige wegen rijplezier te hebben ipv domweg rechtuit branden op dragstrip valt af te wachten

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws