Citroën distilleert uit haar brute C3 rallyconcept een meer bruikbaar eindproduct. Waarmee het Franse team de C3 WRC 2017 kan presenteren die het zal opnemen tegen Hyundai en co.
De concept zag er extreem bruut uit, het uiteindelijk raceproduct lijkt ons vooral wat meer onderhoudsvriendelijk. Al kan je moeilijk van een flauw afkooksel spreken, want de C3 tooit zich in genoeg scherp spoilerwerk om huismoeder Citroën een hartaanval te geven. Over de prestaties is teambaas Yves Matton trouwens zeer eerlijk: In 2017 willen we rally's winnen in normale condities, in 2018 is het doel om een wereldtitel binnen te halen.
Even opfrissen; Sebastien Loeb was de laatste Citroën-rijder die een WRC-titel op zijn naam schreef. Dat was in 2012. Waardoor het merk stilaan terug snakt naar die zoete overwinning. Daarvoor zet het Kris Meeke, Craig Breen en Stephane Lefebvre in als teamrijders. Die zullen de C3 WRC 2017 piloteren tegen gerief van Hyundai, M-Sport (Ford) en nieuwkomer Toyota. Volkswagen, die trokken zich dit jaar terug uit de raceklasse.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 12 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 12 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden