Met het terugtrekken van Volkswagen uit het WRC zat viervoudig wereldkampioen Sébastien Ogier plots zonder job. Al was de 'fin de carrière' voor de Fransman nog lang niet in zicht. Want zowel Citroën, Toyota en Ford deden hun rallydeur open om een zitje aan te bieden. Met een succesvol einde voor die laatste.
Hoewel je een Fransman van natuurlijk chauvinisme zou kunnen betichten is de rallywereld een taaie plaats om in te vertoeven. Zeker als je Sébastien Ogier heet en de titel 'wereldkampioen' meermaals op je schouw prijkt. Waardoor hij niet voor Citroën kiest maar wel voor het team dat de beste voorwaarden kan bieden (en misschien wel loon). Dat blijkt voor Ogier M-Sport te zijn, het Britse team dat al jaren aan het WRC deelneemt met de Ford Fiesta.
Die hebben een gloednieuwe rallykar gebaseerd op de eveneens gloednieuwe Fiesta en nu dus ook een rallykampioen aan het stuur. Versterking krijgt Ogier van Ott Tänak, een Est die zich een weg naar boven aan het werken is in het WRC. Of ook Eric Camilli dit seizoen aan de slag mag bij M-Sport is op dit moment nog niet duidelijk.
Recente reacties
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 20 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden