Al sinds 1993 organiseert Ferrari haar eigen raceklasse met Challenge-uitvoeringen van straatwagens. Daarvan werd de laatste iteratie zopas voorgesteld en die 488 Challenge gaat aan de drukvoeding. Waardoor er voor het eerst een turbo aan de startlijn komt van de Ferrari Challenge-raceklasse.
Net zoals in het straatbeeld de atmosferische 458 Italia opgevolgd werd door de drukgevoede 488GTB mag ook de zelf ademende 458 Challenge zijn boeltje pakken. In de plaats zal het Challenge kampioenschap voortaan gereden worden met de 488 Challenge die net zoals zijn straatversie een 3.9-liter V8 met turbo achterin heeft liggen.
Dankzij een andere mapping (670 pk) en kortere versnellingsverhoudingen kan het blok betere prestaties op de weg zetten. Prestaties die in de verf worden gezet door een aerodynamische bodykit. Al hoef je geen buitenaardse kunde aan de dag te leggen, want de Challenge krijgt naast tractiecontrole ook Ferrari's Side Slip Angle Control in de elektronica geïnstalleerd. Waardoor je als zondagchauffeur prestaties kan neerzetten van een geoefende circuitrijder.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 7 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 22 uur geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden