Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) heeft er voor gezorgd dat de Vlaamse Overheid beslist waar er juist trajectcontroles komen. Op die manier zal het proces van plaatsen kunnen versneld worden. Of hoe klinkt 20 nieuwe tracés per jaar je in de oren?
De flitspaal, ooit de heilige graal in de oorlog tegen de snelrijders, Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) heeft een andere graal in het vooruitzicht. Want was vroeger het toekennen van een trajectcontrole een ellenlange discussie tussen de overheid, politiezones en stedendiensten omtrent de financiering, dan krijgt nu de Vlaamse Overheid volledig vrij spel.
Die beslist nu waar er trajectcontroles komen op basis van een zwarte lijst van de meest gevaarlijke wegen in Vlaanderen. Of je dat nu als stad/dorp wilt of niet. De kosten komen evenwel op de Vlaamse Overheid te liggen. Het gevolg is dat het bouwproces van de tracés een heuse boost zal krijgen. Zo komen er dit jaar nog 7 nieuwe trajectcontroles, vanaf 2017 zou het jaarlijks om 20 nieuwe controlezones moeten gaan.
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 17 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden