Trajectcontroles in handen van Vlaanderen: slecht nieuws voor hardrijders

trajectcontrole

Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) heeft er voor gezorgd dat de Vlaamse Overheid beslist waar er juist trajectcontroles komen. Op die manier zal het proces van plaatsen kunnen versneld worden. Of hoe klinkt 20 nieuwe tracés per jaar je in de oren?

De flitspaal, ooit de heilige graal in de oorlog tegen de snelrijders, Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) heeft een andere graal in het vooruitzicht. Want was vroeger het toekennen van een trajectcontrole een ellenlange discussie tussen de overheid, politiezones en stedendiensten omtrent de financiering, dan krijgt nu de Vlaamse Overheid volledig vrij spel.

Die beslist nu waar er trajectcontroles komen op basis van een zwarte lijst van de meest gevaarlijke wegen in Vlaanderen. Of je dat nu als stad/dorp wilt of niet. De kosten komen evenwel op de Vlaamse Overheid te liggen. Het gevolg is dat het bouwproces van de tracés een heuse boost zal krijgen. Zo komen er dit jaar nog 7 nieuwe trajectcontroles, vanaf 2017 zou het jaarlijks om 20 nieuwe controlezones moeten gaan.

Laatst gepubliceerd

Reacties (7)

Plaats een reactie
Mathieu 13:03
afbeelding van Mathieu

Vind het er wat over! Men beperkt ons meer en meer in ons Belgenlandje.
Alles wordt beperkt en men neemt meer en meer ons beslissingsrecht af! Je kan geen keuzes meer maken, het wordt voor ons gedaan! Ipv de infrastructuur aan te passen en de klootzakken in het verkeer aan te pakken, wordt van de eerste keer iedereen aangepakt en zal de persoon die sporadisch er eens over zit, een boete in de bus krijgen. Waarom investeren als je op een andere manier gewoon geld in het laadje kan krijgen? Men zou beter de veelovertreders wat harder aanpakken en wat meer controles uitvoeren ipv die dingen overal te pas en te onpas neer te zetten. Zie het al voor me, lekker op de baan om 23u s'nachts, geen kat te zien, gewestweg, enkel rechtdoor aan.... 70km/u.
Maar het crapuul aanpakken die de zot in de bebouwde kom uithangt, daar hebben we geen tijd voor.

Adriaan 13:54
afbeelding van Adriaan

De geplande traject controles waar het hier over gaat, zijn voor gewestwegen, zeker die dat er dit jaar nog bij komen. En als ik dan toch mag kiezen tussen rotte flitspalen of trajectcontrole, is de keuze rap gemaakt, eens eventjes niet opletten en geflitst worden of eventjes niet opletten, wat vertragen en geen probleem. Als je ergens in een zone 70 constant 80 rijd, weet je zelf ook wel dat je te snel aan het rijden bent me dunkt. En hoe kan je veelovertreders uberhaupt gaan pakken als je niet kan controlleren. Maar dan pleit je zelf voor meer controles, ik krijg er hoofdpijn van...

Quin 14:09
afbeelding van Quin

Tegenwoordig ben je al een hardrijder als je 90 rijdt op een gewestweg...
Meer controles in bebouwde kommen juich ik zeker toe, maar verder zijn snelheidscontroles puur geld scheppen voor de overheid.

Glenn 16:53
afbeelding van Glenn

Overdag is het vaak toch te druk om een snelheidsovertreding te kunnen begaan. En 's avonds/'s nachts heb je plek genoeg om degene die persé 55 km/u willen rijden op een lege gewestweg voorbij te steken. Kan er niet van wakker liggen. Waar ik wel van wakker kan liggen is het feit dat de snelheidslimieten systematisch verlaagd worden, zelfs op plekken waar het geen enkel probleem vormt om rustig 90/70/50 te rijden zonder een gevaar voor anderen te vormen.

Mathieu 12:32
afbeelding van Mathieu

Wel, nu doen ze toch de combinatie?
En de snelheid naar beneden (men spreekt over 70Km/u op gewestwegen, én zoveel mogelijk trajectcontroles!
Binnenkort zelfrijdende auto's, dan hebben we helemaal niets meer te zeggen. ;-)

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws