Nieuwe verkeerscampagne: Niet te snel voor roze Ray

ray-verkeer-mascotte-bivv-campagne

Had jij hem al gezien aan de kant van de weg, die roze Freddie Mercury look-a-like? Hij is de nieuwe mascotte voor de recentste verkeerscampagne van de Vlaamse overheid. Voortaan geen shockerende beelden meer, daarvoor krijg je humor in de plaats. En brillantine, veel brillantine...

Eerlijk: wij hadden er het afgelopen weekend ook over gekeken. Sinds dit weekend is de nieuwste campagne namelijk opgestart. Roze Ray is de mascotte die iedereen met een kwinkslag aanmaant tot veiliger en verantwoord rijgedrag.

Waar de humor zit? De gestylede man met strakke haren, pornosnor, gouden ketting en open hemd is het stereotype beeld dat Vlamingen van snelheidsmaniakken hebben. Als Vlamingen zo'n stereotiepe snelheidsduivel hen zien oproepen trager te rijden, dan zullen ze zelf ook wel overtuigd raken om minder op het gaspedaal te duwen. Bovendien - zo blijkt uit studies - zal de zachtere roze kleur een beter effect hebben, want choquerende campagnes zouden niet meer werken.

Het type'tje werd bedacht door reclambureau Leo Burnett, aangezien Vlaanderen sinds de recentste staatshervorming zelf instaat voor het beleid rond verkeersveiligheid. Daardoor is het BIVV niet langer automatisch verantwoordelijk voor de campagnes.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws