Had jij hem al gezien aan de kant van de weg, die roze Freddie Mercury look-a-like? Hij is de nieuwe mascotte voor de recentste verkeerscampagne van de Vlaamse overheid. Voortaan geen shockerende beelden meer, daarvoor krijg je humor in de plaats. En brillantine, veel brillantine...
Eerlijk: wij hadden er het afgelopen weekend ook over gekeken. Sinds dit weekend is de nieuwste campagne namelijk opgestart. Roze Ray is de mascotte die iedereen met een kwinkslag aanmaant tot veiliger en verantwoord rijgedrag.
Waar de humor zit? De gestylede man met strakke haren, pornosnor, gouden ketting en open hemd is het stereotype beeld dat Vlamingen van snelheidsmaniakken hebben. Als Vlamingen zo'n stereotiepe snelheidsduivel hen zien oproepen trager te rijden, dan zullen ze zelf ook wel overtuigd raken om minder op het gaspedaal te duwen. Bovendien - zo blijkt uit studies - zal de zachtere roze kleur een beter effect hebben, want choquerende campagnes zouden niet meer werken.
Het type'tje werd bedacht door reclambureau Leo Burnett, aangezien Vlaanderen sinds de recentste staatshervorming zelf instaat voor het beleid rond verkeersveiligheid. Daardoor is het BIVV niet langer automatisch verantwoordelijk voor de campagnes.
Recente reacties
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 8 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 23 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden