Mercedes op de strafbank: 774.000 diesel terug naar de dealer

merc-diesel-problemen

Mercedes heeft de opdracht gekregen maar liefst 774.000 auto's in Europa terug naar de dealer te sturen wegens onregelmatigheden in de software bij dieselmotoren.

De bal was al een tijd aan het rollen bij Daimler - moederbedrijf van Mercedes - maar vloog de voorbij dagen pas echt naar doel nadat Duitse auto-organisatie KBA aan het licht bracht dat er maar liefst 5 rare softwarefuncties zitten in de ECU van Euro 6-dieselmotoren bij het merk met de ster. Mercedes mocht op de Duitse strafbank gaan zitten en daar werd besloten dat het merk verplicht wordt 774.000 auto's in Europa terug te roepen naar de dealer voor een software-update.

De getroffen wagens zijn de Vito, GLC en C-Klasse. Mercedes mag alvast blij zijn dat het weggeraakt met een terugroepactie voor een software-update, want er zijn andere bedrijven geweest die niet enkel de hardware aan moesten passen maar ook nog eens fikse boetes moesten betalen. Jawel, we hebben het uiteraard over Volkswagen...

Laatst gepubliceerd

Reacties (3)

Plaats een reactie
Jos D. 17:03
afbeelding van Jos D.

Dat ligt in zowat al hun modellen vóórdat ze met de nieuwe 2-liter diesel op de proppen kwamen.
Het zou liggen aan het feit dat die adblue tank veel te klein is om het vol te houden tot aan de volgende onderhoudsbeurt. Een "interne" afspraak tussen Mercedes, BMW en Audi om die tank niet groter dan 8 L inhoud te houden. Het valt dus nog te betwijfelen of een software-update iets gaat oplossen tenzij dat de eigenaar sneller adblue moet bijtanken.

4g63 10:41
afbeelding van 4g63

En ook nu komen ze er goed mee weg, word dit bedekt met de mantel der liefde. Garantie gevallen? Welke garantiegevallen? Terugkomende defecten bij specifieke modellen? Waar? ....
Bij de VAG groep keldert hun aandeel, zijn ze in diezelfde week wereldnieuws, gaan mensen de gevangenis in, groeperen klanten zich en dienen klacht in, word je door de overheid verplicht van heel uw winkel in orde te brengen,...
Hier gaan we hetvolgende onderhoud is bekijken wat we gaan doen,
dat ze er steeds zo simpel vanaf komen; blijf het bangelijk vinden.

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws