Na twee jaar krijgt de Chiron er een sportieve versie bij. Neen, hij krijgt niet meer vermogen, 1.500 pk blijkt zelfs voor Bugatti meer dan genoeg.
De "Sport" moet het vooral in de bochten beter gaan doen. Zo is hij 10% stijver dan een gewone Chiron en krijgt hij Dynamic Torque Vectoring. Dat laatste wil zeggen dat de kracht naar elk wiel apart verdeeld kan worden. Verder is is 18 kilogram lichter door het gebruik van nog meer carbon, zelfs de ruitenwissers zijn van carbon tegenwoordig. Bugatti zal waarschijnlijk de duurste productiewagen op de beurs hebben dit jaar, voor de Chiron Sport vragen ze zo maar even 2,97 miljoen euro.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 10 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 13 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 15 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 16 uur geleden