Stiekem hebben we wel een boon voor deze C43. Niet alleen omdat onze favoriete bakker er ééntje heeft, maar ook omdat de 43 nog een echte schaaps in wolfskleren is.
Met de facelift van de C-klasse krijgt de 3.0 v6 BiTurbo uit de C43 er 23 paarden bij. In totaal komt hij nu aan een dikke 390 pk. Zijn koppel is met 520 Nm dan weer gelijk gebleven. Toch is hij een stukje sneller geworden. Het verplichte sprintje doet hij nu in 4,6 seconden in plaats van 4,9 seconden.
Uiteraard krijgt de nieuwe 43 de gefacelifte koplampen en achterlichten mee. Maar ook de voor- en achterbumper zijn aangepakt. Zo krijg je vooraan een andere grille en luchtinlaten, het ziet er allemaal wat braver uit als voorheen. Achteraan zijn de hoekige uitlaten vervangen door ronde exemplaren die, samen met de grotere diffusor, in een glossy zwart zijn geschilderd. Allemaal spek naar onze bek. Tel daarbij het vernieuwde interieur en we willen de Mercedes-AMG C43 warempel nog meer in de Autofans garage.
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 16 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden