Op 1 maart zal Jaguar eindelijk de productie-afgeleide van haar I-Pace tonen. Die volledige elektrische SUV vervolledigt dan de SUV-familie van het merk met de E-Pace (nee, niet elektrische) en de F-Pace als gezinsleden.
Het zal voor de nodige verwarring zorgen aan de tafel, de I-Pace. Niet enkel omdat dit de elektrische SUV van Jaguar zal zijn en niet de E-Pace (terwijl die E logischer klinkt voor een elektromodel) maar ook omdat afhankelijk van hoe je die I en E uitspreekt (op z'n Vlaams of op z'n Engels) je beide wagens door elkaar kan halen. Enfin, I-Pace dus, een verdomd belangrijke wagen, want Jaguar wordt hiermee de eerste van de premium rakkers die een volledig elektrische SUV weet aan te bieden.
Herkennen zal je de I-Pace doen aan de meer naar voor geplaatste cabine, korte overhangen en serieuze koelsleuf op de 'motorkap'. Nog belangrijker dan die looks is de range die Jaguar uit haar I-Pace zal weten te puren. De conceptversie deed het alvast met 500 kilometer rijbereik, dankzij een batterij van 90 kWh en een 400 pk sterke elektromotor, of de productieversie die reikwijdte weet te halen in de realiteit, dat is nog maar de vraag. Donderdag 1 maart, dan heeft Jaguar er een antwoord op.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 12 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 12 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden