En als de Aygo opgefrist wordt, mag je je er ook aan verwachten dat de twee andere musketiers een nieuwe snoet zullen krijgen.
Op de autoshow in Genève zal Toyota de gefacelifte Aygo voorstellen. De kleine Toyota krijgt midlife aanpassingen die hem weer bij de tijd moeten brengen.
In de nieuwe snoet vallen vooral modernere koplampen op die er mee voor zorgen dat de X-vormige look meer dynamisch en driedimensioneler wordt. Ook achteraan zijn er aanpassingen aan de lichtunits. De ontwerpers zorgden ook voor een nieuw kleurenpalet met blauw en magenta as nieuwe toevoegingen.
Binnenin zit een nieuwe instrumentencluster, waarbij verlichting en grafische voorstelling aangepast werden.
Motorisch is er een opgewaardeerde 998 cc benzinemotor te vinden onder de kap. Opgewaardeerd, want dankzij hogere compressieverhouding, een nieuw injectiesysteem en aangepaste balansas wordt het vermogen van 72 pk en 93 Nm bereikt. Dat zijn geen cijfers om achterover te vallen; de Aygo haalt de 0-100 km/u in 13,8 seconden, met een topsnelheid van 160 km/u. Het verbruik is dan weer beperkt tot 3,9 l/100 km en 90 g/km CO2.
Recente reacties
Opinie: Nee, we moeten Audi Vorst niet redden met belastinggeld
Als men audi wil redden.waarom lukte dat niet met ford genk???. Brussel is belangrijker dan Brussel.
Door Cortinovis 7 uur geleden
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden