Eerste elektrische Opel Corsa komt in 2020

electric-corsa-impression

Opel heeft vandaag wat details bekendgemaakt over de volgende generatie Corsa, die in 2019 op de markt komt.

Opel

Uit die mededeling onthouden we dat de Corsa in 2019 op de markt zal komen en dat de wagen enkel en alleen in het Spaanse Zaragoza gebouwd zal worden. Dat is een verschil met de huidige generatie die behalve in Zaragoza ook in het Duitse Eisenach gebouwd wordt. Die fabriek zou vanaf 2019 een terreinwagen gaan bouwen. In 2017 rolden 876.672 voertuigen van de band in de fabriek in Zaragoza.

Zaragoza wordt tegelijk de eerste Europese fabriek waar een elektrische Opel van de band rolt. Opel wijst daarvoor op de goede samenwerking met de vakbonden die openstonden voor het verhogen van de effectiviteit. De elektrische Opel Corsa zou het gamma aanvullen vanaf 2020. Volgens Opels PACE!-strategie moet elk model een elektrische afgeleide hebben tegen 2024.

gaten vullen

De elektrische Corsa moet het gat opvullen dat geslagen werd nadat de Ampera-E zo goed als afgevoerd werd toen PSA Opel overnam van General Motors, en GM niet wilde dat haar techniek zomaar meegenomen werd. Herkenbaar verhaal bij SAAB, iemand?

Laatst gepubliceerd

Reacties (11)

Plaats een reactie
andre123 18:09
afbeelding van andre123

hopelijk verhuizen ze de laadstekker nog naar de voorkant,laadpalen staan meestal VOOR de wagen,niet aan de zijkant

Alfred 09:42
afbeelding van Alfred

Achteruit inparkeren?

andre123 09:42
afbeelding van andre123

dan steekt de stekker nog steeds 20 cm buiten de wagen alfred.
laat er maar eens een onvoorzichte voorbijganger tegenlopen,veel kans dat je problemen krijgt.
als de stekker vooraan zit is er al veel minder kans dat er iemand tussenkruipt.

Alfred 19:31
afbeelding van Alfred

Goed punt, maar het is dan wel weer omgekeerd tijdens het fileparkeren, daar kruipen ze vaak tussen de auto's door om over te steken. Om thuis op te laden lijkt links/rechtsachter ideaal, maar ik volg je probleem bij publieke laadpalen.

andre123 19:53
afbeelding van andre123

ja alfred ik zie nog niemand tussen een wagen kruipen die aangesloten is op de snuit,ten eerste kan je dicht genoeg gaan staan wat altijd niet zo simpel is wanneer je in een rij gaat staan,
ten tweede spreek ik uit ervaring de enige goeie oplossing is vooraan.pech tesla en vooral voor de eigenaar die de stekker moest laten vervangen.
wat thuis laden betreft hier bepaal je zelf de beste plaats,een publieke paal staat op een vaste plaats,hier ken je niet kiezen.

Alfred 20:58
afbeelding van Alfred

Je moet eens rondkijken in drukke straten waar men moet fileparkeren. Hoe vaak steken daar mensen over, die hiervoor tussen 2 wagens door moeten - die dan met de snuit naar de kont van de wagen er voor staat? Kan dus perfect om tegen de stekker te lopen, ook al zit je in principe nog met de 1 meter regel, maar die volgt toch bijna niemand. Beide locaties hebben voor -en nadelen, ook al is jouw voorkeur duidelijk de voorkant :-)

andre123 09:11
afbeelding van andre123

nogmaals mijn ervaring zegt voorkant,waar ook 90% van de palen staan,dus geen sprake van fileparkeren.op verplaatsing laad ik zowat overal in be en nl dergelijke situatie nog nooit tegengekomen.de meeste openbare palen staan op openbare parkings voor een bedrijfsgebouw
parkings van winkels niet naast de weg.kijk maar eens na op charge map of laadpunten nl waar meerdere fotos toegevoegd zijn.dit is nu net het grote verschil met een brandstofvoertuig waar de pomp meestal wel aan de zijkant staat.

jre 10:58
afbeelding van jre

Grappige discussie. Dit is gewoon een photoshop van de Corsa OPC met een kabel naar z'n tankklep... Een echte elektrische variant zal z'n laadopening wel gewoon vooraan hebben.

Sven 11:22
afbeelding van Sven

Goed dat niemand de twee knoerten van uitlaten op deze elektrische impressie heeft gezien, ze zouden Opel kunnen betichten van sjoemelelektroauto's. Het gaat inderdaad om een simpele Photoshop op een afbeelding uit onze OPC-rijtest :)

Adriaan 11:26
afbeelding van Adriaan

Waarom je geen aansluitpunt in de koffer kan hebben vraag ik mij soms wel af, met een klein rubberen gootje om de kabel van binnen naar buiten te laten lopen, niemand kan aan de kabel, geen geduw aan de stekker, met een gerust hart uw auto kunnen achterlaten. Desnoods een aansluitpunt in de koffer en eentje vanvoor, heel duur kan dat niet zijn.

andre123 12:07
afbeelding van andre123

waarmee we terug zijn op mijn opmerking, HOPELIJK vooraan,dat het geen echte foto is had ik ook wel door,hopelijk lezen ze dit bij opel ook en wordt er rekening mee gehouden.zelfs tesla maakt dezelde fout

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws