Na de sterke generatiewissel van een paar jaar terug bij Mercedes zijn die nieuwe inzendingen stilaan toe aan opgefriste versies. De S-Klasse onderging die al, de C-Klasse volgt nu, met semi-autonome rijtech van zijn grotere broertjes. De ultieme leasewagen voor de file?
Die nieuwe designlijn die Mercedes een aantal jaren terug lanceerde heeft het merk geen windeieren gelegd. Want het merk met de ster wist er zijn Duitse concurrenten Audi en BMW mee achter zich te houden. Het is dus van algemeen belang voor Mercedes dat het die flow kan blijven aanhouden. Door bijvoorbeeld iets 'oudere' modellen wat bij te punten. Zoals de C-Klasse bijvoorbeeld, want die is al weer drie jaartjes oud.
In de details
Uiterlijk gaan ze alvast niet te ver. Mercedes spreekt van herwerkte voor- en achterlichten (met led-technologie), voortaan een standaard diamantgrille op de AMG Lines en hertekend bumpergerief. We moeten er niet flauw over doen, de C trekt voortaan nog iets meer op de E, punt.
Straf genoeg gebruikt Mercedes de facelift niet om de C-klanten kennis te laten maken met het doorlopende schermenfestijn van zijn grotere - en tegenwoordig ook kleinere - broertjes. Leg je er dus de duiten voor neer, dan krijg je maximaal twee digitale schermen, één van 12,3-duim pal voor je neus en een infotainmentscherm op het dashboard dat groeit naar 10,25 duim. Of in andere woorden; zo subtiel dat je je heus niet hoeft te schamen met je pre-facelift C-Klasse in de ochtendlijke leasefile.
Op zichzelf
Of wel, want hoewel uiterlijk geen mijlensprong, geniet de C onderhuids van een rits hoogtechnologische nieuwigheden. De belangrijkste daarvan is dat de C net zoals grote broer E en S tegenwoordig in bepaalde omstandigheden zelf kan rijden. Het beste voorbeeld daarvan is in de file. Waardoor je eigenlijk niet meer bezig hoeft te zijn met autorijden.
Voorin de C een rits aan diesels, benzines en zelfs een plug-in-set-up. Verwacht wordt dat de V6 bedankt wordt voor bewezen diensten en plaats moet maken voor een nieuwe zes-in-lijn. Al geeft Mercedes die info op dit moment nog niet met ons mee. Begin volgende maand debuteert de opgefriste C naast de nagelnieuwe A-Klasse en G-klasse op het autosalon van Genève.
Recente reacties
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 17 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Vooraan geslaagd maar de achterkant blijft droevig.
Door Thierry Hamende 1 dag geleden