Volgende maand zal Hyundai haar vierde generatie van de Santa Fe vanonder het doek halen. Een belangrijk moment voor de Zuid-Koreanen, want met de Sante Fe brak Hyundai door bij het grote publiek in 2001. Waar de nieuwe op mikt? Veiligheid. Met heuse 'industry-first active safety features'.
Tucson en Sante Fe, dat zijn de twee peilers waarmee Hyundai haar doorbraak bij het westerse publiek heeft kunnen forceren. Waarbij de Tucson vooral op Europese bodem grote ogen wist te gooien en grotere Santa Fe Amerika in zwijm liet vallen. Toch kan de Santa Fe ook bij ons op een select koperspubliek rekenen, waardoor deze vierde generatie ook hier zijn belang heeft.
Met het autosalon van Genève in zicht (maart) heeft Hyundai besloten de nieuwe Fe in februari vanonder het doek te halen. Om dat aan te kondigen zwierde de Zuid-Koreanen alvast een eerste plaagbeeld het wereld wijde web op. Wat daarop valt te zien? Wat we grotendeels gewend zijn van de Sante Fe; een potige SUV. Aan de flanken wordt niet al te hard geraakt, voor- en achtersteven zullen evenwel een stuk scherper voor de dag komen. Denk aan invloeden van de Tucson maar ook van Hyundai's laatste waterstofwagen, de Nexo.
Safety first
Verder willen de Zuid-Koreanen ook nog even pronken met de technologische snufjes aan boord. Specifiek over enkel premières op het vlak van veiligheid. Zo is er een verklikker op de achterbank die een chauffeur er attent op maakt moest er bij het uitstappen nog iemand aan boord zijn achteraan (pakweg; een baby. Niet onbelangrijk) en heeft de Rear Cross-Traffic Collision Warning tegenwoordig de functie om automatisch te remmen bij een nakende aanrijding. Of in het Vlaams: Rij je achteruit een parkeerplaats uit, dan hoef je nooit meer zorgen te maken om iets aan te rijden.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 8 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 8 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden