Nu de McLaren P1 tot het verleden hoort –lees: niet meer in productie is- had McLaren geen bolides meer in de aanbiedingen binnen hun Ultimate Series, tot nu dan toch.
De McLaren P1 was de meest extreme McLaren die we sinds de McLaren F1 hebben gekend maar daar komt nu verandering in met de McLaren Senna. Senna genoemd naar de legendarische racelegende Ayrton Senna en hoogstwaarschijnlijk ook waardig om die naam te dragen als we de cijfers mogen geloven. De biturbo V8 van 4 liter groot duwt 800 pk en 800 Nm koppel uit zijn cilinders, wat 80 paarden en 30 Nm meer is dan de McLaren 720S die over dezelfde motor beschikt. Met 1.189 kilogram leeggewicht krijg je ook nog eens de lichtste McLaren ooit sinds de F1.
Binnenin krijg je veel koolstofvezel. Het interieur is eerder minimalistisch, toch krijg je alles wat je in een moderne wagen verwacht zoals een multimedia systeem, navigatie en achteruitrijcamera. Leuke extra is de bestuurderszetel die op maat wordt gemaakt, lekker exclusief.
De Mclaren Senna is volledig gestyled naar functie en daardoor heeft elk hoekje en kantje een nut naar aerodynamica, koeling en downforce. Daarom ook de gigantische spoiler en dubbele diffuser achteraan. Door de enorme luchthappers zal je motor niet oververhitten en krijgt de zijkant een The Fast and Furious: Tokyo Drift gevoel. Dan hebben we ook nog niet gesproken over het glaswerk onderaan in de deur, speciaal.
Als nieuwkomer binnen de Ultimate Series kost deze wagen een aardige cent, 750.000 pond of omgerekend 855.000 euro, plus minus toch. De McLaren Senna zal niet de enigste wagen blijven in de Ultimate Series aangezien er een BP23 staat aan te komen die gaat beschikken over 3 zitplaatsen.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 4 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 4 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 21 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden