Het zal wat voeten in de aarde hebben om Moia evenveel naamsbekendheid te geven als Volkswagen zelf, maar vandaag tonen ze alvast hun eerste product.
Moia was vorig jaar het 13e merk dat Volkswagen in haar portfolio stak. Car-sharing, elektrisch rijden, het zijn allemaal delen van de lading die de Moia-vlag dekt. Waarom ze het merk niet 'Bulli' of iets dergelijks genoemd hebben, als ze toch een elektrische bus presenteren, is bij ons de vraag.
stadsgewijs
Het naamloze studiemodel is gebaseerd op de Volkswagen Crafter maar krijgt een elektrische aandrijving. Hij kan daarmee zowat 300 km ver rijden, terwijl hij zes personen vervoert. Op een half uur tijd kan je de batterij weer naar 80 procent van zijn capaciteit laden. Tegen eind volgend jaar moet de bus in het straatbeeld te zien zijn, teststad van dienst wordt het Duitse Hamburg.
De bedoeling van deze kleine bus is dat ze een Uber-achtige weg gaat volgen. Via een smartphone app is de bus te boeken en dankzij de extra plaatsen kan de bus verschillende ritten combineren. Of dat in de praktijk ook zo zal gebeuren, is nog af te wachten.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 6 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 21 uur geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden