Dakloos, sportief én ecologisch verantwoord rijden gaan vanaf nu hand in hand dankzij de i8 Roadster.
Drie jaar na zijn lancering verliest de BMW i8 zijn lichtgewicht dak en presenteert BMW ons de i8 Roadster. De dakloze variant van de plug-in hybride sportwagen is 60 kg zwaarder en krijgt een stoffen plooidak dat zich in 15s en tot en met 50 km/h volledig automatisch laat openen of sluiten. Tussen beide rolbeugels zit wel nog een aparte glaspartij die je net zoals bij de Ferrari 488 Spider, Audi R8 Spyder of Lamborghini Huracan Spyder, apart kunt doen laten zakken voor extra (geluids)sensaties. Achter de stoelen is er wel nog zo’n 100 liter extra opbergruimte beschikbaar.
Het gecombineerd vermogen van de plug-in hybride stijgt dankzij een upgrade van de lithium-ion-batterij van 7,1 naar 11,6 kWh, terwijl ook het vermogen van de elektromotor met 12 pk is toegenomen naar een maximum van 143 pk. Inclusief de 231 pk sterke geblazen driecilinder ziet de i8 Roadster daarmee zijn totaalvermogen stijgen naar 374 pk. Een sprint naar de 100 km/h duurt daardoor miniaal 4,6s (4,4s voor de Coupé) terwijl de topsnelheid nog steeds begrensd is op 250 km/h. De gemiddelde CO2 uitstoot blijft beperkt tot slechts 46 g/km (42 g/km voor de Coupé), en zal volgens de huidige beschikbare info en fiscale richtlijnen ook vanaf 2020 98% aftrekbaar zijn (100% voor de Coupé).
Samen met de introductie van de i8 Roadster introduceert BMW ook de gefacelifte versie van de Coupé. Deze krijgt dezelfde motorische en visuele updates en krijgt ook nieuwe koetswerkkleuren, interieurafwerking en lichtmetalen velgen bovenop update voor het infotainmentsysteem. De wereldpremière van de BMW i8 Roadster vindt plaats op de aanstaande autoshow van Los Angeles, terwijl de wereldpremière van de nieuwe i8 Coupé voorzien is voor het Salon van Detroit. Die dag zullen we de auto ook in Europese première te zien krijgen op de BMW-stand op het Autosalon van Brussel. De eerste leveringen gaan van start in mei 2018.
Recente reacties
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 4 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 19 uur geleden
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 23 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 1 dag geleden