Een paar maanden later dan Dacia stelt Renault haar versie van de Duster voor. Niet onlogisch, want Dacia wordt niet op alle markten gecommercialiseerd. Kijk even mee naar de verschillen.
Of beter: zoek even mee naar de verschillen. Want die zijn erg schaars. Aan de voorkant van de wagen beperkt het verschil zich tot de Renault-diamant op de grille, veel anders wijzigde er niet. Achteraan werd de handgreep van de kofferklep gewijzigd.
Binnenin dan? Tja, ook daar was Renault best tevreden met het werk van de Dacia-ontwerpers, want het zit 'm daar vooral in de details. Een iets groter stuurwiel met Renault-logo, dat zien we. Daarnaast werden de ronde ventilatieopeningen in de Dacia Duster vervangen door rechthoekige exemplaren in de Renault Duster. Daarmee ging het aantal ook van 5 naar 4 stuks.
Onder de kap van de Renault Duster zitten 1.6 en 2.0 benzinemotoren, met 115 en 145 pk. De diesels zijn net zoals de Duster de 1.5 dCi met 85 pk, 90 pk of 110 pk. Die laatste kan in de Renault ook met vierwielaandrijving besteld worden. De dCi 110 met voorwielaandrijving kan dan weer gebruik maken van Renault's automatische EDC-versnellingsbak met dubbele koppeling.
Bij ons moet je de Renault Duster niet verwachten, hier hebben we de Dacia-versie binnenkort weer rondrijden.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 7 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 10 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 13 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 13 uur geleden