Het lijkt er op dat de nieuwe generatie van de CX-5 de verkoop van de populaire SUV niet vertraagd heeft. Waardoor Mazda zich genoodzaakt ziet een extra fabriek aan te spreken om CX-5'en van de band te laten rollen. Kwestie van de wachttijden niet te hoog op te laten lopen.
Op dit moment al loopt de CX-5 van de band in Japan, China en Maleisië. Drie fabrieken dus maar niet genoeg om de vraag te kunnen volgen. Waardoor Mazda zich genoodzaakt ziet een tweede fabriek in Japan aan te spreken. Niet gek, als je weet dat de CX-5 goed is voor de totale verkoop binnen het Mazda-gamma.
Specifiek gaat het over de Hofu-fabriek in Yamaguchi. Daar rollen nu al de Mazda2, Mazda3, Mazda6 en CX-3 van de band. En daar komt dus nu ook de CX-5 bij. Mazda zelf spreekt vooral van een anticipatie op de verkopen, om de wachttijden beperkt te houden. Ook de CX-5 voor België rolt van de band in Japan.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 4 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 7 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 10 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 10 uur geleden