Officieel: Genesis G70 is Audi A4-rivaal (2017)

genesis-g70_02

Sinds Hyundai het Genesis submerk op heeft gericht is Europa wat in een vergeten hoekje geduwd. Met gerief zoals de uit de kluiten gewassen G90 en G80. Deze G70, is eindelijk ééntje op Europese maat. Nu nog de deuren van de dealers openzwaaien, Genesis.

In 2015 al rukte Hyundai de Genesisnaam los van het merk om op zichzelf te staan. Met meteen de lancering van de G90, een vlaggenschip dat de BMW 7 Reeks voorbij steekt in lengte en een 425 pk sterke 5-liter V8 voorin huist. Niet meteen spek naar Europese bek zeg maar. De daaropvolgende G80 was eigenlijk de 'Hyundai Genesis' in Genesis-jasje. Een model dat een klein succes was in ons Belgenland, niets meer.

genesis-g70

Maar nu, nu is daar de G70, een Genesis met - jawel - een diesel. Waardoor een Europese lancering imminent lijkt. De G70 opereert dan ook in het segment van de Audi A4. En vraag je buurman eens hoe populair die is in leasing. Daarnaast is deze Zuid-Koreaan het stiefbroertje van de Kia Stinger. Je weet wel, de knapgelijnde vierdeurscoupé waar ex-BMW M-baas Albert Biermann aan knutselde.

genesis-g70

Is 'ie nu mooi?

Over het uiterlijk van de G70 zijn we evenwel nog aan het twijfelen. Op de plaatjes lijkt het alvast een druk lijnenwerk van hoekjes, sleuven en accenten. Al kunnen we ons inbeelden dat je na 10 jaar BMW-rijden wel eens zin hebt in iets anders. Waarom worden er anders Alfa's Giulia gekocht?

genesis-g70

Onder de kap drie motoren; een 2-liter viercilinder turbobenzine met zo'n 250 pk, een 3.3-liter V6 turbo met 365 pk en een Europees vriendelijke 2.2-liter turbodiesel met 202 pk. Enig probleem nog? Genesis spreekt over 'overzeese specificaties pas voor begin 2018' voor markten zoals Noord-Amerika, Rusland en het Midden-Oosten. Europa? Dat staat blijkbaar niet op de wereldkaart van Genesis.

Laatst gepubliceerd

Reacties (3)

Plaats een reactie
Fritz Todt 22:56
afbeelding van Fritz Todt

Waaauw! Vind hem heel knap, net zoals de andere modellen van het merk. Eens iets anders dan de 2 Duitse premiumlabels en kwalitatief misschien zelfs nog beter.

Anon 14:46
afbeelding van Anon

Een A4 is een fake BMW 3. Terwijl dit een echte 3 concurrent is. Vergelijking met A4 is dan ook beetje vreemd. Ik vrees, hoe goed dit ding ook mag eijn, ze niet beter zullen doen in verkoop dan Lexus

evo X 15:26
afbeelding van evo X

Hebben al een aantal Japanners dit gedaan, soms enkel in hun regio. Koreaan kan maar proberen uiteraard. Ze boomen nog steeds in vergelijking met hun Japanse collega's en dat kan mss het verschil maken. Maar in 't verleden hebben Japanse luxe types/merken vaak beter en nog straffer uit de hoek gekomen tov Duitse tegenhangers maar zonder opmerkelijke verkoopsaantallen.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws