Ford heeft de Europese Mustang een update gegeven, waardoor die voortaan weer mee kan met zijn Amerikaanse broertje.
Begin dit jaar kreeg de Ford Mustang in Amerika al een vernieuwing op de neus geschoven. Vandaag volgt de Europese versie naar aanleiding van het autosalon in Frankfurt. Geen grote verrassingen dus, want het blijft allemaal wat ver'Europeïseren' van dat Amerikaanse icoon.
Zo zien we de vernieuwde neus terugkomen en krijgt de Mustang ook achteraan nieuwe lichtblokken. Onder de kap krijgt de 5.0 V8 hetzelfde vermogen als zijn Amerikaanse broertje; 450 pk. In de viercilinder vind je voortaan 290 pk terug. Dat is een vermindering tegenover vroeger al zegt Ford dat de rijprestaties hetzelfde blijven dankzij de nieuwe automaat. Die nieuwe automaat telt tegenwoordig tien verzetten. In minder dan 4 seconden rijdt de V8 van 0 naar 100 km/u, dat is de snelst optrekkende standaard Mustang in de geschiedenis.
Het nieuwe infotainmentsysteem maakt gebruik van SYNC3 en kan samenwerken met Android Auto of Apple CarPlay.
Een aangepast onderstel en nieuwe schokbrekers en stabilisatorstangen moeten ervoor zorgen dat de Mustang iets scherper reageert op onze Europese wegen. Ford maakt voortaan Line Lock leverbaar op elke versie, zodat je aan de stoplichten een burn out'je kan geven. Wel even opletten, want in België is dat nog altijd illegaal. Het systeem blokkeert te voorremmen, terwijl je de achterwielen nog vrij kan laten spinnen. Met de Drag Strip Mode trek je dan weer snelle sprintjes vanuit stilstand.
voor je buurman
Ford denkt ook aan je buren, want met de Good Neighbour Mode wordt het uitlaatgeluid gedempt zodat je bij je vertrek naar de vroege ochtendshift niet je hele buurt wakker knalt. Verder monteert Ford ook Lane Assist en Pre-Collision Assist.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 7 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 7 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden