Een Mercedes S-Klasse met meer dan 600 paarden en 900 Nm aan koppel? Omdat het kan, daarom!
Gisteren konden we jullie de nieuwe Mercedes S-klasse Coupé en Cabriolet voorstellen die toch niet echt onderverdeeld zijn op gebied van ruwe kracht. Natuurlijk dropt Mercedes regelmatig een wagen bij de gekke wetenschappers van AMG en wat er dan uitkomt is enkel te beschrijven door het woord radicaal.
Sneller, krachtiger, meer
De nieuwe Mercedes S-Klasse Coupé en Cabriolet kunnen dus vanaf nu als AMG-product worden besteld en krijgen de klassieke naamgeving, S 63 AMG en S 65 AMG. We zullen starten met de grootste van de twee en die beschikt over een, voor deze tijd, enorme 6 liter V12 met 2 turbo’s die naast een “dode wereld heropstartende” 1000 Nm koppel ook nog eens 630 paarden op zijn achterwielen zet. Neem je ook even een abonnement bij de lokale bandenboer? Deze 2 ton zware luxe Coupé of Cabriolet sprint naar 100 kilometer per uur in 4.1 seconden, als je grip vindt natuurlijk. Al gaat de gekende 7-traps Speedshift van AMG goed met die kracht kunnen omgaan om alles tot een goed eind te brengen.
De Mercedes S 63 AMG 4MATIC+, om volledig te zijn, kan zijn kracht op de vierwielen kwijt en daardoor spurt hij met maar 612 paarden en 900 Nm koppel toch 0.6 seconden sneller naar 100 km/u. Dit model beschikt over een nieuwe versnellingsbak met 9 versnellingen die niet alleen enorm korte schakeltijden heeft maar ook heel efficiënt is. Beide stoppen ze bij een Duits-vriendelijke 250 km/u totdat je nog wat extra achterlaat bij de mensen van Mercedes en even op cursus gaat. Dan wordt de elektronische limiet verlegd naar 300 km/u.
Schoon smoelwerk
De nieuwe AMG S-Klasse Coupé en Cabriolet kan je direct herkennen aan hun V-vormige, Panamericana volgens Mercedes, grill die harmonieus de lijnen van de koplampen volgen. De voorbumper heeft gigantische luchtinlaten om die monstrueuze motor te koelen en deze lijken dankzij de blinkende zwarte omlijning te zweven. Achteraan ogen deze krachtpatsers minder sportief en meer klassiek, op die 4 sieruitlaten na. Hier ook de nieuwe Oleds die in de achterlichten zweven zoals bij de Mercedes S 560 Coupé en Cabriolet.
Uiterst comfortabel
Stoelen die je direct in je salon wil plaatsen en meer schermen dan je waarschijnlijk in je salon hebt staan. Dat is de basis van niet alleen de AMG-versies van de Mercedes S-Klasse Coupé en Cabriolet maar ook voor de normale S-Klasse. Het informatiesysteem beschikt ook over de keuze tussen Classic, Sport en Progressieve om alles voor je neus te toveren, maar boven deze keuze kan je in je AMG ook alles instellen van motor, transmissie, onderstel en besturing om je een optimale rijervaring te verzekeren. Zonder dat de wagen te hard wordt, je rijdt toch nog steeds in een S-Klasse die beschikt over een Active Ride Control-onderstel met Curve Tilting Function om zo minder in de bochten te hellen.
AMG-gevoel vervolledigen
Niet enkel een dikke motor, ongelofelijke versnelling en een prachtig uiterlijk maakt je AMG een AMG. Je beschikt over een speciaal remsysteem van AMG dat nauwelijks fading ondervindt en een kwaad geluid uit het inschakelbaar AMG-uitlaatsysteem. Combineer dit met een Race start-functie om zo vele sportwagens te laten zweten en je AMG ervaring is volledig. Gelukkig kan je af en toe wat benzine besparen door de cilinderuitschakeling want laten we eerlijk zijn een verbruik van 9,3 liter (S 63) en 11,9 liter (S 65) is anders uit zo’n gigantische motoren moeilijk te halen.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 20 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden