Vanaf heden hoort Opel niet meer bij GM maar wel bij de PSA groep die nu met een klap 17 procent van het marktaandeel in Europa in handen heeft.
Onder de vleugels van GM was het voor Opel en het nevenmerk met het draakje (Vauxhall) al sinds 1998 geleden dat het bedrijf nog operationele winst wist te boeken en dit zou PSA graag zien veranderen naar 2 procent winst tegen 2020. In 2018 komt er een nieuwe Opel Combo en in 2019 hoogstwaarschijnlijk een nieuwe Corsa die de winst mede mogelijk moeten maken. Om een winstgevend plan in elkaar te knutselen krijgt Michael Lohscheller, nieuwe bigchief van Opel, en zijn mensen juist geteld 100 dagen.
Natuurlijk gaan die nieuwe modellen niet alleen voor de winst zorgen. Het voordeel aan een grote groep is dat je overal wat onderdelen kan gaan lenen en samen ontwikkelen om zo de kosten te drukken, kijk maar even over de grens naar die andere grote groep uit Duitsland. Dit betekent niet dat Opel Franse allures krijgt, volgens PSA blijft Opel een echte Duits met dan natuurlijk wat Franse kaas er overheen. Je weet wel: een Opel Corsa met een vleugje Peugeot 208 in.
Recente reacties
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 8 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 23 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden