In ander nieuws; de zon komt nog elke ochtend op!
Op het autosalon van Genève toonde het moederbedrijf van Jaguar Land Rover - Tata Motors dus - de Racemo. Een compacte sportwagen die met een gelimiteerde oplage van 250 stuks de aandacht van Europeanen op het merk moest zetten. Toen al spraken we van spiergerol en zowaar, we hebben gelijk. Want de Racemo werd in de ijskast gezet naast andere concepts en producten die nooit in productie zullen gaan. De ontwikkelingskosten zouden de pan uitspringen tot op een punt dat de sportwagen met middenmotor niet meer te verantwoorden is tegenover de aandeelhouders.
Zonde, want het kleintje had veel potentieel. Met een 1.2-liter driecilinder turbobenzine met zo'n 190 pk en 210 Nm, achterwielaandrijving en compacte afmetingen. Een soort van Mazda MX-5 maar dan bruter.
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 14 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden