Een i5, i7 of iX5 mag dan wel vooral in de geruchtengangen blijven plakken, het laatste i-project van BMW doet dat niet. Hoe dat er uit ziet? Als een boot. Nee letterlijk, een speedboot(je).
Oké, BMW schroeft de speedboot zelf niet in elkaar. In realiteit gaat het over een deal tussen het Duitse automerk en Torqeedo, een bedrijfje gespecialiseerd in het bouwen van elektrische aandrijvingen voor boten. Het resultaat is de Deep Blue line-motoren, een set-up met een 80 pk sterke elektromotor die gebruik maakt van de 30.5 kWh-batterij van de BMW i3.
Een opstelling waarmee je met een relatief kleine speedboot vijf uur lang mee rond kan toeren, aan zo'n 8 kilometer per uur weliswaar. Draai je de hendel helemaal open, dan zal je maximaal 30 minuten kunnen genieten van de batterijkracht. Zin om zo'n elektro-opstelling in je opblaasbootje te zwieren? Dan zal je met minstens 50.000 euro over de boeg moeten komen. Geld waarmee je gemakkelijk een i3 kan kopen. Toch maar ter land blijven?
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 7 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 22 uur geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden