Juich, vaders en moeders van samengestelde gezinnen, want Ford heeft een nieuwe generatie Tourneo Custom boven de doopvont gehouden. Met nog steeds plek voor negen en voortaan technologie die niet misstaat in een Mondeo.
Een hoogdag voor busjesfans.be - moest die site bestaan -, want Ford heeft het doek gehaald van haar nieuwe Tourneo Custom. Een busje dat vooral het goede weer moet gaan maken bij taxibedrijven en grote gezinnen. Dat weten ze bij Blauwe Ovaal ook maar al te goed, waardoor ze niet al te zwaar foefelden met de dimensies van de 'nieuwe'. Wel kon er hedendaagse grille- en bumperwerk vanaf en het moet gezegd; het misstaat deze Tourneo niet.
Met de Mercedes V-Klasse en consorten in het achterhoofd moet je natuurlijk ook binnenin uit kunnen pakken om nog klanten te overtuigen. Het is dan ook geen verrassing dat de upgrade daar het sterkst te bespeuren valt. Met een compleet nieuw dashboard dat 'busjesgehalte' inwissel voor 'personenwagenlook', dankzij een fraai zwevend schermpje dat zo uit de nieuwe Fiesta komt. Daarnaast een setje van zes individuele stoelen achteraan die je ook nog eens kan omdraaien naar believen. Zes USB-poorten moeten dan weer zorgen dat passagiers niet zonder peut komen te zitten op hun smartphones.
Sync je mee?
Op technologisch vlak tekent Fords nieuwste infotainmentsysteem SYNC 3 present. Aanvullend daarop kan je een rits veiligheidsnufjes krijgen op de Tourneo Custom zoals een dodehoekassistent, intelligente snelheidsbegrenzer en Cross Traffic Alert. Een automatische noodrem, rijstrookassistent en zijwindstabilisatie kon je al op het vorige model krijgen.
Voorin de 2-liter EcoBlue turbodiesel van Ford met vermogens tussen de 105 en 170 pk. Een zestrapsautomaat moet het feestje helemaal af maken. Begin 2018 bij de dealer, deze Tourneo Custom.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 3 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 3 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 20 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 23 uur geleden