Bij Porsche zijn ze niet vies van wat pk's en dat blijkt in de nieuwe GT2 RS in de meest overtreffende trap gebruikt. Nooit eerder had een straat-Porsche zoveel vermogen.
Ter vergelijking, een gewone 911 Carrera begint bij 370 pk tegenwoordig. Porsche slaagt er echter in om uit deze 3.8 in de GT2 RS liefst 700 pk te puren, net als 750 Nm.
niet voor watjes
Daarmee sprint je in 2,8 seconden van 0 naar 100 km/u, met een topsnelheid van 340 km/u. Porsche haalt die tijden door aan gewichtsbesparing te doen. Zo werd de vierwielaandrijving er onderuit gehaald en zet je dus al het vermogen op de achterwielen neer. Als dat maar goed komt.
Opvallend is dat door het wegnemen van die vierwielaandrijving de GT2 RS niet eens zo veel sneller is dan de 580 pk sterke Turbo S die wel over die vierwielaandrijving beschikt. De GT2 RS is dan ook gewoon meer hardcore en sportiever bedoeld dan die Turbo S. Voor wie het nog wat minder mag, heeft Porsche net als bij de 918 een Weissach Package, waarbij nog eens 30 kg gewicht wordt bespaard.
een mooi huis
De Porsche 911 GT2 RS heeft ook al een prijskaartje meegekregen. Voor 354.300 euro rij je zoeentje buiten bij je dealer, al drijf je die prijs nog wat verder op door al dan niet exclusieve opties aan te vinken. Wij beginnen alvast te sparen, want de wagen is pas vanaf december leverbaar.
Recente reacties
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 18 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Vooraan geslaagd maar de achterkant blijft droevig.
Door Thierry Hamende 2 dagen geleden