Bij Opel houden ze dezer dagen grote kuis. Gisteren trad CEO Karl-Thomas Neumann nog af, vandaag wordt een nieuwe visie voorgesteld.
Het een en ander heeft te maken met de overname door de PSA-groep. Maar Opel wil ook verjongen en wil verder kijken dan enkel auto's bouwen.
Logisch dan ook dat de slogan "Wir leben Auto's" plaats maakt voor iets nieuw. De keuze viel op "The future is everyone's", waarmee Opel wil aanduiden dat ze over veel meer dan alleen maar auto's gaan nadenken. In het Nederlands wordt dat "De toekomst is voor iedereen". Wen er maar aan.
meer dan auto's
Daarmee wordt bedoeld dat Opel de technologie van de toekomst voor iedereen bereikbaar wil maken. De term autobouwer maakt straks plaats voor de benaming aanbieder van mobiliteit. Een beetje zoals Touring destijds van automobielclub naar mobiliteitsorganisatie switchte, maar toch vooral nog de nadruk op autoverkeer blijft leggen.
Wil Opel zich verder specialiseren in technologische ontwikkelingen en connectiviteit, dan is dat niet te zien in hun nieuwe logo. Dat wordt een stuk eenvoudiger dan het huidige. De Blitz blijft wel bestaan, maar het geheel wordt iets minder flitsend afgewerkt.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 17 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden