Dat DS met haar DS 7 duidelijk niet mikt op klanten van de Nissan Qashqai mag wel duidelijk zijn, want voor het lanceringsmodel hoopt DS minimaal 52.200 euro te rapen. Prijzige Fransoos? Of luxueus koopje?
Peugeot heeft de 5008, Citroën de C5 Aircross. DS, die gebruikt dezelfde componenten om het gamma bovenaan af te werken met de DS 7, het 'premium-alternatief' voor die andere twee Fransozen. Iets dat je meteen ook merkt aan de prijs, want DS lanceert een 'La Première'-editie voor klanten die per se als eerste er ééntje op de oprit willen parkeren. De prijs? Minimaal 52.200 euro.
Daarvoor krijg je een 180 pk sterke 2-liter turbodiesel onder de kap (BlueHDI180). Liever E10 tanken aan de pomp? Dan is er ook nog de 225 pk sterke turbobenzine (THP225), al kost die wel 500 euro meer. Een 8-trapsautomaat is steeds standaard. Ga je dan nog de - beperkte - optielijst af en vink je een Focal geluidssysteem aan, aircobediening achterin en een panoramisch dak, dan tikt zo'n benzine DS 7 af op 55.150 euro. Een handjevol meer dan wat je betaalt voor een 220 pk sterke Volkswagen Tiguan 4Motion met R-Line pakket en vergelijkbare opties.
Of je de éne voor de andere zou laten staan?
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 13 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden