Hoewel je het niet zou denken, komt Lotus jaarlijks met meer modellen op de proppen dan BMW. Alleen gaat het steeds over hetzelfde gerief met weer wat minder gewicht in de schaal. Waar het gaat eindigen? Bij vier wielen en een stuur lijkt ons. De Elise cup 250 moet alvast weer wat minder meesleuren.
Anorexia, daarvan beginnen we de modellen bij Lotus stilaan van te verdenken. Kwam het merk vorig jaar nog op de proppen met een 913 kilogram wegende Elise Cup 250, dan legt diezelfde wagen tegenwoordig nog amper 884 kilogram op de weegschaal. Met dank aan een lithium-ionbatterij, koolstofvezel stoelschelpen, een plastieken achterruit en lichtgewicht wielen.
Bovenop die gewichtsverlaging krijg je herwerkte bumpers. Achterin de gekende 1.8 viercilinder benzine met supercharger. Goed voor 243 pony's en 250 Nm koppel. Gelinkt aan het lage gewicht heb je daardoor amper 3,9 seconden nodig. Luxezoekers zullen blij zijn dat er binnenin eveneens een bluetoothaansluiting is. De technologie staat niet stil.
Allemaal geinig natuurlijk maar stilaan heeft Lotus toch nood aan nieuwe modellen, niet?
Recente reacties
Meer laadpalen en betalen met bankkaart: zo gaat de EU elektrisch rijden stimuleren
Je moet toch helemaal niet hard zoeken naar snelladers waar je kan betalen met bankkaart? Buiten...
Door this 20 uur geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Ga jij deze auto dan nog kopen? Want in België ga je deze denk ik bijna niet zien rondrijden....
Door this 22 uur geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Oef!! Eindelijk goed nieuws! Model begint te beteren qua aërodynamica en esthetiek en geen full...
Door Emmy Moens 1 dag geleden
Vraag: durf jij nog een dieselwagen kopen?
Idd makker. Toch 1 iemand die het systeem doorheeft. Lees de regering.
Door Jurgen 2 dagen geleden