Samen met Qualcomm en Chargemaster test Renault een systeem uit van inductieladen tijdens het rijden. Waardoor in een toekomstvisie elektrische wagens een serieuze rangeboost kunnen krijgen.
Techbedrijven en constructeurs experimenteren al jaren met het opladen via inductie. Meer nog, Mercedes en BMW zijn zo goed als klaar met hun 'inductieplaat' waarop je een elektrische wagen of plug-inhybride kan parkeren. Renault, die gaan samen met Qualcomm en Chargemaster nog een stap verder en werken aan een systeem waarbij je via inductie tijdens het rijden de wagen kan opladen.
Simpel gezegd; neem 1 inductieplaat, vermenigvuldig ze met enkele duizendtallen en laat een elektrische Kangoo er over rijden. Het einddoel is een baanvak ontwikkelen met een maximaal laadvermogen van 20 kW waarop pluggers en elektrische wagens kunnen rijden om zo hun range te verlengen.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 13 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden