BMW 2 Reeks krijgt opfriskuur (2017)

bmw-2-reeks-facelift-2017_03

Zeg je opgefriste één, dan moet ook twee de douche in. Waardoor de 2 Reeks coupé en cabrio van BMW voortaan kan uitpakken met strakker koplampen, een aanraak-iDrive en herwerkt dashboard.

Hoewel de 2 Reeks drie jaar minder op z'n teller heeft staan dan hatchbackbroertje 1 Reeks besloot BMW bij de opfriskuur van de 1 Reeks ook de 2 onder handen te nemen. Kwestie van geen ruzie te stoken bij de broertjes. Gek genoeg krijgt de 2 Reeks daarbij andere aanpassingen en blijven Active Tourer en Gran Tourer uit de spotlight. Grootste visuele nieuwigheid bij de 2 Coupé en Cabrio zijn de lichten met strakkere LED-signatuur. En... dat is het eigenlijk. Buiten wat nieuwe velgendesigns en lakkleurtjes.

bmw-2-reeks-facelift-2017

Het is te zeggen; zolang je er van buitenaf naar kijkt. Binnenin maakt net zoals in de 1 het iDrive-systeem met aanraakscherm haar opwachting. Een systeem dat maar al te graag je smartphone aan zich gekoppeld ziet. Dat beltoestel kan trouwens via inductie worden opgeladen in de middentunnel. Google gedoe en Apple-stuff tekenen allemaal present, al mag ook Windows meespelen. Want het nieuwe iDrive-systeem kan overweg met Microsoft Office 365. Een systeem dat je ook kan kennen als Exchange bij sommige bedrijven.

bmw-2-reeks-facelift-2017

Om het geheel tenslotte af te maken werden instrumentencluster en boordplank eveneens opgepoetst. Fris voor de zomer dus, de 2 Reeks. En jawel, voor de liefhebbers ook nog steeds als M2 beschikbaar.

bmw-m2-facelift-2017

Laatst gepubliceerd

Reacties (2)

Plaats een reactie
Jelledr 22:58
afbeelding van Jelledr

Mocht ik niets hebben met Japanners dan zou dit mijn keuze zijn. Ik vind dit een heel knappe wagen, zowel coupe als softtop.
Achterwiel aandrijving, knappe lijnen, open dak en bovendien nog een nog een achterbank (weliswaar krap). Wel vrij prijzig maar dat komt door de alsmaar afnemende waarde van de euro. Wat kost BMW eigenlijk in onderdelen? Liggen de prijzen in lijn met de andere constructeurs, of is er een opvallende premium?

Zijn onderhoudsprijzen acceptabel en wat ben je ongeveer kwijt voor de typische servicebeurten? (Hoeft niet perse een officiële dealer te zijn.)

Spare 12:22
afbeelding van Spare

Ik heb toevallig net mijn 30k onderhoud laten doen op mijn F30 330i. Bij erkende dealer 360-380 betaald (kan het even niet precies herinneren). Dat vond ik alleszins heel erg schappelijk.

Bij schade, ben je snel heel wat meer kwijt, maar dat is ook eigen aan de politiek van vervangen ipv herstellen.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws