In de nooit eindigende strijd naar snelste rondetijden op de Nürburgring heeft Honda terug de kroon voor snelste voorwielaandrijver. Een kroon die ze dankzij een rondetijd van 7min43.8 op de nieuwe Civic Type-R mogen zetten. Tot Seat of Volkswagen met sneller gerief op de proppen komt natuurlijk.
Wat hebben Seat, Honda en Volkswagen gemeen? Wel, het triootje strijdt als een bende middeleeuwse ridders om de kroon van het koninkrijk Nürburgring. Met rondetijden van hun voorwielaangedreven modellen als strijdwapen. Seat startte het gevecht met de Leon Cupra, Volkswagen ging er over met de Golf GTI Clubsport, Seat terug met de Leon Cupra Under8, Honda met de Civic Typer-R en tenslotte Volkswagen terug met de Golf GTI Clubsport S. Als we het nog vers in het geheugen hebben.
En zo was de strijd beslecht en werd Volkswagen koning van de groene hel. Tot nu, want Honda zinde op wraak en ontkende de nieuwe generatie Civic Type-R. Het resultaat? 7 minuten 43 seconden en 8 honderdsten. Drie seconden sneller dan koning Clubsport S. Waardoor Volkswagen het kroontje moet afgeven aan de Japanners.
Wordt zeker en vast vervolgd...
Recente reacties
Opinie: Nee, we moeten Audi Vorst niet redden met belastinggeld
Als men audi wil redden.waarom lukte dat niet met ford genk???. Brussel is belangrijker dan Brussel.
Door Cortinovis 6 uur geleden
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden