Quattro GmbH is dood, voortaan is het Audi Sport! Om daar de aandacht op te leggen komen de Duitsers met een speciale editie van de R8, de R8 Audi Sport. Of hoe simpel het leven soms kan zijn.
Omdat we Quattro associëren met vierwielaandrijving en niet meteen met sportieve modellen heeft Audi vorig jaar besloten om haar RS-modellen onder te brengen onder Audi Sport en niet meer onder Quattro GmbH. Een bedrijfswijzigingen waar ze nu een graantje op willen verdienen, door een gelimiteerde R8 op de markt te brengen. Die heet - jawel - R8 Audi Sport en moet met cosmetische wijzigingen twee klanten aantrekken.
Die wijzigingen bestaan vooral uit het draperen van de huiskleur over de sportwagen. Denk rode accenten op een wit, grijze of zwarte carrosserie. Verdere wijzigingen zijn beperkt, waardoor je geen mechanische updates moet verwachten. Nu, met 610 pk onder de rechtervoet lijkt dat niet meteen een gemis. Al had een Remus-uitlaat op z'n plaats geweest, het is tenslotte een 'Audi Sport'...
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 15 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 18 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 21 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 21 uur geleden