Zijn de motorisaties in SsangYongland momenteel nog een bont allegaartje, dan kan je de komende jaren interessante nieuwigheden verwachten. Denk aan een kleiner turbobenzineblok en - jawel - een elektrisch model.
Passeer je momenteel bij de SsangYong-dealer, dan kan je in Tivoli en co enkel een atmosferische benzine krijgen van 1.6-liter groot. In tijden van turbolading natuurlijk geen hypermoderne technologie meer. Daarom ook dat het Zuid-Koreaanse merkt volop werkt aan een nieuw benzineblok, met hulplong. Die 1.5 turbobenzine zal verschijnen in de nieuwe Korando, een model dat evenwel pas in 2019 bij de dealer zal staan. Het blok met een lagere CO2-uitstoot en normverbruik zal daarna richting Tivoli en XLV kruipen.
Mahindra-power
Een jaartje later mogen we dan de eerste EV van SsangYong verwachten. Daarvoor zal moederbedrijf Mahindra al haar tech en kennis delen dat ze vergaarden met de e2o, een kleine elektrische hatchback.
Binnenkort een elektrische SsangYong op je oprit? Waarom niet.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 5 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 8 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 11 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 11 uur geleden