Na de A5 in al zijn vormen en de S5-afgeleiden, brengt Audi nu de RS5 mee naar het autosalon van Genève.
De V8'en zijn voor de RS5 naar de geschiedenisboeken verwezen, want ook hier speelt de 2.9 V6 een cruciale rol in de aandrijving. Met een vermogen van 450 pk en 600 Nm is deze RS5 sneller dan de Porsche Panamera 4S van je baas.
minus 60 kg
Hoeveel sneller? Wel, een RS5 doet de 0-100 km/u in slechts 3,9 seconden. Met het optionele Dynamic Package haal je 280 km/u, anders is de top begrensd op 250 km/u. Volgens Audi verbruikt de RS5 7,2 l/100 km, dat is 17 procent minder dan zijn voorganger. Al mag je dan niet teveel 0-100 sprintjes proberen. Audi heeft de nieuwe RS5 ook 60 kg lichter gemaakt dan zijn voorganger.
Het exterieur van de RS5 is zoals gewoonlijk een pak expressiever dan de discrete S5. Zo zijn er dikke wielkassen om de 19 inch wielen te huisvesten. Het dak bestaat - ook weer optioneel - uit carbonvezel. Verder zijn er de grote luchtinlaten die de agressieve neus nog wat bruter maken.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 19 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden