Het goede nieuws? Er komt een nieuwe C5. Het slechte nieuws? Hij rijdt knal voorbij Europa om zijn diensten aan te bieden in China. Want jawel, de volgende generatie C5 zal enkel voor de Chinese markt zijn bestemd.
Met het verdwijnen van de huidige C5 verdwijnt op de Europese markt één van de laatste wagens met een holle achterruit. Alleen daarom was de C5 uniek. Een echte verkoopstopper werd 'ie echter nooit. Met dank aan de straffe Duitse concurrentie die vaak in leasing de Fransoos in z'n onderbroekje zette. Nu we in Europa massaal de oversteek naar SUV's maken vinden ze het bij Citroën niet meer nodig om een nieuwe generatie te lanceren op onze markt. Waardoor die enkel richting China trekt.
Een trucje dat ze trouwens ook al uithaalden met de C6. Want daarvan bestaat ook een nieuwe generatie in China. Of we hem zullen missen afgaande op de twee designschetsen die we al krijgen te zien? Die beslissing laten we aan jullie over, al ziet het interieur er best fraai uit.
Recente reacties
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 19 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 23 uur geleden
Dit is de beste EV die je momenteel kan kopen, aldus Test Aankoop
Dit moet haast wel een advertorial zijn. In vrijwel elke uitgebreide test is de conclusie dat je de...
Door Ruud 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Die belasting is wel eenmalig, beetje vergelijkbaar met de BIV hier. Met als grootste verschil dat...
Door this 1 dag geleden