Is de facelift bij de Octavia zeer uitgesproken met de introductie van de gespleten koplampen, dan pakt kleinere Rapid het een stuk braver aan. Met subtiele wijzigingen voor 2017 en de introductie van de 1-liter TSI driecilinder.
Het grootste visuele verschil van de Rapid mag 'm dan wel in de koplampen zitten, stevig messenwerk blijft uit. Wel krijgen ze bi-xenon-technologie en led-dagrijverlichting. Daarnaast werden ook bumpers lichtjes hertekend. Met chromen streepje onderaan of sportieve zwarte inlegstukken. Binnenin tekenen dan weer nieuwe ventilatiemonden, inlegstroken en aircobediening present. Twee USB-oplaadpunten achteraan vullen de simply clever-lijst aan.
De meest technische belangrijke nieuwigheid is de toevoeging van de 1-liter TSI van de Volkswagenstal in het motorenaanbod. Die is 95 of 110 pk sterk en kan in z'n zuinigste configuratie schermen met een normverbruik van 4,4l l/100 km en een CO2-uitstoot van 101 g/km. Waardoor de oudere 1.2 viercilinder benzine trouwens op pensioen mag. Daarnaast beschikt de Rapid en Rapid Spaceback ook nog over de 1.4 TSI (125 pk), 1.4 TDI (90 pk) en 1.6 TDI (116 pk).
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 14 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden