Een beetje ironisch natuurlijk, dat je elektrische ecowagen terug naar de dealer moet wegens een mogelijk probleem bij de optionele range-extender op benzine. Daar kan een brandstofleiding namelijk kaduuk gaan.
Hoewel de i3 het van nature volledig rooit op elektrokracht kan je een optionele range-extender bijbestellen in de vorm van een kleine tweecilinder benzine vanuit een scooter. Een optie die twee van de drie de klanten aanvinken. Al nemen ze daarmee een risico, want hoewel de range er door stijgt, stijgt ook het ontploffingsgevaar in de i3. Nu goed, zo ver is het nog nooit gekomen gelukkig maar in de VS heeft het merk een terugroepactie bekend gemaakt wegens die range extender.
Een leiding waar benzine door vloeit kan namelijk tegen een batterijkabel schuren waardoor er een potentieel brandstoflek op til staat. En dat is iets dat je liever vermijdt in een auto, zelfs al is 'ie elektrisch...
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 4 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 4 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 21 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden