Ford tilt haar Mustang op mechanisch vlak naar een hoger niveau. Met krachtigere motoren, een 10-traps automaat en een magnetische demping. Al moet je daar wel een tol voor betalen. Want meningen zijn verdeeld over de looks van de facelift...
Een motorkap die twintig milimeter lager overgaat in de voorbumper. Meer moet je niet hebben om musclecar-liefhebbers te doen steigeren op hun achterste pootjes. Want in die middens wordt de facelift van de Mustang niet overal gesmaakt. Toch zou de aanpassing samen met een netter toe gewerkte onderkant moeten zorgen voor de meest aerodynamisch efficiënte Mustang ooit. Waarmee meteen de toon is gezet van deze facelift. Want elk hoekje werd herbekeken om de dynamiek van de wagen naar een hoger plan te tillen.
10-traps of zelf schakelen
Zo krijgt de 5-liter V8 nieuwe injectoren en een andere compressie waardoor de rode zonde hoger komt te liggen en de pk's ook wat hoger klimmen. Al geeft Ford geen exacte cijfers. De EcoBoost viercilinder krijgt door wat ingenieurswerk trouwens ook meer pk's en koppel. Meer nog, onder belasting moet het blok vlotter uit de hoek komen. Al hebben we evenzeer daar het raden naar cijfertjes.
V8 en viercilinder vallen voortaan aan een 10-traps automaat te hangen. Geen vrees echter, de manuele zesbak blijft ook bestaan. Die krijgt een koppeling met dubbele schijf en vliegwiel. Chinese-taal voor een meer organisch gevoel van het koppelingspedaal.
GT350 voor iedereen
Ook nieuw is de magnetische demping. Het is te zeggen, die was exclusief beschikbaar voor de Amerikaanse GT350 maar komt nu beschikbaar in het Performance package. In dat pakket krijg je ook 18-duims velgen met Michelin Pilot Super Sport 4-banden. Daarnaast krijgt de GT een sportuitlaat met actieve kleppen. Meer gebrul, zeg maar.
Voor de techboys en -girls valt er voortaan een - optioneel - digitale instrumentencluster te rapen en de mogelijkheid tot connectiviteit alom. Wij kijken vooral uit naar de opgewaardeerde materialen en de met de hand gestikte middentunnel.
Later op het jaar draaft de nieuwe Mustang naar de showroom.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 5 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 5 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 22 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden